Lenjeria intima - intre reclama si adevar

De curand purtam o discutie cu un amic de-al meu exact pe aceasta tema. Am vrut sa scriu despre ea si m-am lasat pagubas. Dar acum ca a aparut ocazia acestui concurs, de ce nu...?

Eram intr-un centru comercial si m-am trezit fata in fata cu un poster mare in care se facea reclama la lenjerie intima. Nu mai stiu ce marca, nici nu are importanta. Important e ca reclama era, din punctul meu de vedere, una gresita.

Infatisa o domnisoara intr-un plan destul de apropiat, imbracata evident in lenjeria intima pe care incercau sa o vanda. Problema era ca lenjeria respectiva nu avea niciun merit acolo. Modelul ar fi aratat la fel de bine imbracat cu produsul oricarui alt brand din aceasta gama.

Ce incerc sa spun...? Ati vazut felul in care sunt marketate produsele Victoria's Secret? Accentul este intotdeauna pus pe sutienele minune. Cele care "ridica si separa" si pun in valoarea calitatile naturale ale modelului... Nu spun ca e chiar asa, dar ei au grija ca tu, clientul, sa intelegi aceasta idee.

Mai mult, ma uit la TV si vad reclame la tot felul de produse de lenjerie sexy care sunt targetate in mod cert catre barbati. Evident, nu pot decat sa ma bucur :D dar nu pot sa nu ma intreb. Nu cumva publicul tinta al acestor reclame ar trebui sa fie femeile?

Oare sunt mai multe femei care isi cumpara astfel de lenjerie pentru momente speciale, sau mai multi barbati care le cumpara drept cadou pentru sotii/iubite/amante, etc... Probabil ca daca am avea aceste statistici am sti daca respectivele reclame si-au ales in mod corect publicul tinta.

Dar stati, ca nu-i dracu' chiar asa de negru. Am vazut si o reclama reusita la lenjerie intima. De altfel, atat de buna era reclama incat este singura pe care mi-o aduc aminte si singura la care mai stiu si brand-ul.

Reclama mi-a placut tocmai pentru ca era simpla... foarte simpla. Cu toate acestea mi-a captat atentia inca de prima oara cand am vazut-o. Era o imagine (atentie fotografie, nu un still frame) cu o femeie imbracata in lenjerie de foarte bun gust. In coltul ecranului scria destul de mare I.D. Sarrieri.

Pe final sa tragem un fel de concluzie. Desi se stie ca o femeie frumoasa imbracata sumar atrage atentia garantat, nu stiu daca asta inseamna neaparat un branding bun pentru firma producatoare. Cel putin nu pentru mine...