Cum am ajuns sa folosesc paper.li

Pentru cei care nu stiu, paper.li este un serviciu care transforma o lista de tweet-uri intr-un ziar online cu categorii si sectiuni. Prima data cand am luat contact cu el a fost cand cei de la DreamTeam tot publicau pe Twitter genul asta de ziar. Am dat click, am citit, dar nu am luat in seama serviciul.

Mai tarziu, am mai vazut cativa twitter-istii facand acelasi lucru. Deja eram curios, asa ca am intrat sa cercetez mai indeaproape. Tot ce-ti trebuie este un cont de Twitter su ajutorul caruia te poti loga instantaneu. Nu a fost nevoie de nicio adresa de email, nico parola, nimic...

Mai apoi, paper.li te intreaba din ce vrei sa fie compus "Ziarul" tau. Exista 3 optiuni:

  1. Ii dai un cont de twitter si se uita la toti cei pe care ii urmareste
  2. Ii dai o lista de twitter si se va uita numai la cei din lista
  3. Ii dai un #hashtag si se uita la toate tweet-urile care il contin
Eu mi-am facut unul cu toti cei pe care-i urmaresc si doua dupa liste care ma intereseaza mai mult. "Ziarele" pot fi redenumite, se pote seta ora la care sa isi faca update si pot fi publicate automat pe Twitter.

Acum apare intrebarea: de ce as folosi paper.li?

Pai sunt doua motive. Este foarte util pentru cei in cautare de cat mai multe link-uri catre articolele lor. Daca ti-ai promovat articolul pe twitter, va aparea si pe pagina paper.li, iar link-urile nu contin "nofollow".

Al doi-lea motiv si cel mai important dupa parerea mea, este ca face ordine in noianul de informatie care apare pe twitter in fiecare zi.

In primul rand, se uita doar la tweet-urile care contin link-uri, ceea ce inseamna ca filtreaza din start "galagia" de genul: "M-am trezit", "Plec la munca", etc...

In al doi-lea rand, categoriseste link-urile in asa fel incat pot fi urmarite mai usor. Are o sectiune cu clipurile video care au fost postate si alta cu poze. Asta ajuta, pentru ca poti vedea pe ce dai click (mai ales ca unii dau tweet-uri de genul: "Genial!!!! [link]").

Din aceste ratiuni, am ales sa folosesc paper.li. Intru in fiecare seara si citesc articolele care mi-au scapat in marele flux de date care imi trece prin fata zilnic.